Oraganisational Culture Inventory™

Cuantificarea si managementul culturii organizationale sunt critice pentru aducerea la viata a valorilor organizatiei, pentru sprijinirea implementarii strategiilor si pentru promovarea adaptabilitatii, atingerii scopurilor si a sustenabilitatii. Organizatiile isi dedica resurse semnificative pentru dezvoltarea structurilor si a sistemelor (ex., managementul performantei) pe de o parte si pentru masurarea rezultatelor (ex., calitatea serviciilor) pe de alta parte. Totusi, este esential sa întelegem factorii din aceasta ecuatie – cultura si comportamentele – pentru a asigura ca initiativele sunt aliniate cu valorile si vor duce organizatia catre indeplinirea misiunii. In mod general, este necesara confirmarea ca acea cultura pe care o creati este una demonstrat corelata cu performanta la nivel inalt. Dar de unde sa incepeti? Asa cum se intampla cu multe initiative de schimbare organizationala, e normal sa porniti cu datele oferite de un studiu statistic valid si recunoscut.

Organizational Culture Inventory® (OCI®) este cel mai utilizat si minutios conceput instrument din lume pentru masurarea culturii organizationale. Numeroase cercetari si studii ce au folosit OCI demonstreaza importanta masurarii si managementului culturii. La nivel organizational, cercetarile demonstreaza o relatie intre stilurile Constructive de cultura masurate de OCI® si rezultate, incluzand implicarea angajatilor, siguranta si increderea, integrarea, creativitatea, adaptabilitatea si satisfactia clientilor. Similar, la nivel social, cercetarea subliniaza importanta stilurilor Constructive si demonstreaza o relatie negativa intre stilurile Defensive de cultura si Competitivitatea la nivel mondial.

Cum functioneaza

OCI® ofera organizatiilor un profil vizual al culturii existente (Cultura Curenta) in functie de comportamentele pe care membrii cred ca trebuie sa le afiseze pentru “a se integra si a se conforma asteptarilor.” Astfel de asteptari determina modul in care membrii isi abordeaza munca si interactioneaza intre ei. In schimb, aceste norme comportamentale au un impact semnificativ asupra capacitatii organizatiei de a rezolva probleme, de a se adapta la schimbari si de a activa eficient.

Rezultatele OCI® sunt afisate pe profile ce ilustreaza parerile individuale (cand este luata in considerare perspectiva unui singur membru) sau asteptarile comportamentale comune ce sunt prezente in organizatie si reprezinta cultura acesteia (cand sunt combinate perspectivele mai multor membrii). Rezultatele sunt prezentate pentru 12 norme comportamentale grupate in trei tipuri de cultura—Constructiva, Pasiva/Defensiva, și Agresiva/Defensiva—in cadrul Circumplexului.

Definirea unei culturi ideale

O versiune speciala a OCI®, instrumentul OCI-Ideal, ofera liderilor organizatiei o unealta pentru cuantificarea, prefigurarea si comunicarea culturii organizationale ideale sau preferate. Liderii sau alti membrii ai organizatiei raspund unor intrebari pentru a descrie tipurile de comportament (cultura) ce ar maximiza eficacitatea organizatiei lor. Rezultatul final este o imagine a Culturii Ideale a organizatiei, bazata pe valorile si convingerile comune. Profilul Culturii Ideale serveste ca etalon cu care se poate compara Cultura Curenta a orgnizatiei. Impreuna, aceste profile ofera o analiza vizuala a diferentelor, a scopurilor de schimbare culturala si a fundatiei pentru identificarea parghiilor necesare pentru aplicarea schimbarii.

Consecintele culturii

Mai presus de masurarea culturii curente, forma actuala a instrumentului OCI® se adreseaza unor consecite cheie: satisfactia individuala a membrilor, intentia de a ramane in organizatie, claritatea rolurilor si conflictul de rol, si perceptia despre calitatea serviciilor organizatiei.

Consecintele aditionale, alaturi de parghiile pentru schimbare culturala, pot fi evaluate prin efectuarea OCI® in tandem cu Organizational Effectiveness Inventory® (OEI).

OCI poate fi folosit pentru:

Semnalarea si/sau validarea nevoii de schimbare culturala;
Planificarea si monitorizarea programelor de dezvoltare organizationala;
Sustinerea programelor destinate sa imbunatateasca implementarea strategiilor, implicarea angajatilor, invatarea in organizatie, calitatea si increderea, si/sau serviciul cu clientii;
Facilitarea fuziunilor, achizitiilor si a aliantelor strategice;
Intensificarea intelegerii de catre manageri a culturii si sustenabilitatii;
Managementul diversitatii si responsabilitatii corporatiste;
Masurarea culturii pentru invatare si cercetare

Caracteristicile unice ale Organisational Culture Inventory® (OCI)

Masoara normele comportamentale si asteptarile ce au un impact dovedit (pozitiv sau negativ) asupra performantei;
Ofera o masura valida, adevarata si de incredere a culturii—distingand clar cultura si climatul organizational ca si variabile diferite interconectate;
Se conformeaza cu standardele academice si psihometrice;
Este parte a Sistemului Integrat de Diagnoza, care foloseste Circumplexul HSI pentru a corela comportamentele individuale, ale managerilor, liderilor, echipelor si cele in cadrul organizatiei.